....  زنان ایرانی
....  زنان ایرانی

.... زنان ایرانی

آموزش ساخت لوستر مشبک با کاموا و بادکنک

این سال ها، استفاده از لوسترهایی نخی و کاموایی، تقریبا مد شده است. در بازار این لوستر و توپ ها با قیمت بالایی فروخته می شود. اما من اینجا آموزش کامل ساختش رو پست کردم. امیدوارم استفاده کنید و به کارتان بیاید. با توجه به اینکه نزدیک سال نو هم هستیم، از این لوستر می توانید در تزئین خانه و تغییر دکور منزل استفاده کنید. ساخت این لوستر هزینه کمی دارد و مقدار کمی از وقت شما را می گیرد، اما زیبایی بعد از آن ارزش این را دارد که شما وقت بیشتر و با دقت آن را بسازید. من خودم تازگی ها یکی را درست کرده ام و با آن میز تلویزیون را تزئین کرده ام. از طرفی شمامی توانید اصلا به عنوان لوستر از آن استفاده نکنید، بلکه با قطر کوچکتر بسازید و آن ها را شبیه توپ های کاموایی درون سبدی قرار دهید و از آن برای تزئین روی میز ها، طاقچه، میز توالت، کتابخانه و .... استفاده کنید. خلاصه هر جور دوست دارید می تونید از آن استفاده کنید.

آموزش ساخت در ادامه مطلب 

وسایل مورد نیاز

 

نخ و یا کاموا نازک

چسب چوب

بادکنک گرد

کمی روغ مایع یا روغن چرخ

اول بادکنک را باد می کنیم تا اندازه های که می خوایم لوستر به همان اندازه باشه. بهتره بادکنک گرد باشه. بعد روی بادکنک رو با پنبه چرب می کنیم، این کار برای اینه که نخ یا کاموا به بادکنک نچسبه. بعضی ها روی بادکنک رو چرب نمی کنند، این کار باعث میشه در آخر که می خواهیم بادکنک را بترکانیم نخ ها جمع بشه و زیبایی کار از بین می ره.

وقتی روی بادکنک رو چرب کردیم داخل یک ظرف مقداری چسب چوب می ریزیم. یادتان باشه چسب چوب نباید زیاد آبکی و همچنین نباید زیاد سفت باشه. مقدار خیلی کمی (دقت کنید خیلی کم) آب به آن اضافه می کنیم. بعد کلاف نخ رو داخل ظرف چسب چوب می ندازیم تا نخ ها به چسب آغشته بشه. بعد نخ را به صورت های مختلف به دور بادکنک می پیچانیم. این کار را ادامه می دهیم تا زمانی که احساس کنیم، کار به صورت کامل مشبک شده است. بعد نخ را قطع می کنیم و کارمان را همانطور یک جایی قرار می دم تا خشک شود. باید کار کاملا خشک شود که در بعضی شرایط یک مقداری طول می کشد پس عجله نکنید. بعد از اینکه کار خشک شد بایک سوزن باد بادکنک را خالی می کنیم. در این لحظه خواهید دید که یک لوستر زیبا دارید. می تونید با وصل کردن سرپیچ لوستری و لامپ واقعا به عنوان لوستر از آن استفاده کنید و می توانید به عنوان تزئین گلدان و هر چیز دیگری. موفق باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.