....  زنان ایرانی
....  زنان ایرانی

.... زنان ایرانی

ساخت جعبه ساراکو

با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، حتما خیلی از شما دوستان گرامی، علاقه دارید که به عزیزانتان هدیه بدهید، پس  چه خوبه که جعبه این هدیه رو هم خودتان درست کنید. اما نه با یک جعبه معمولی. جعبه ساراکو، یک جعبه معروف بین المللی و تقریبا یک برند جا افتاده هست. بر خلاف ظاهر اون، خیلی ساده درست میشه. من آموزش درست کردن جعبه رو توی این پست گذاشتم اما تزئینات جعبه دیگه بستگی به سلیقه خودتون داره. 

جهت آموزش به ادامه مطلب بروید 

آموزش ساخت جعبه ساراکو

من الگوی جعبه رو براتون گذاشتم، اما لازمه که توضیحاتی بر اساس شماره هایی که کنار تصویر گذاشتم براتون داشته باشم پس دقت کنید لطفا.

یک مقوای تخت با هر نقشی که مایل بودید انتخاب می کنید و این رو به شکل مربع برش می دهید. حتماباید تمام اضلاح یک اندازه باشند درغیر این صورت جعبه کج و کوله از آب در میاد. ضمنا باید مقوایی رو انتخاب کنید که به راحتی بتونید اون رو تا بزنید. کادر سیاه در تصویر شماره 1 در واقع مقوای ما هستش. اندازه کار بستگی به هدیه ای دارید که قراره توی این جعبه بذارید اما ماجهت آموزش یک مربع 30 * 30 سانتی متر انتخاب کردم. در مرحله دوم وسط هر ضلع را دقیقا مشخص می کنید. و به اندازه یک سانتی متر به داخل جعبه آمده و یک علامت می زنید. شکل دو. از همان نقطه ای که علامت گذاشته اید مجددا 2 سانتی متر به داخل می آئید و یک علامت دیگه هم می زنید این کار را برای چهار طرف مقوا انجام می دهید. طبق الگوی شماره سه از گوشه های مقوا به سمت نقطه ها یک خط مستقیم می کشید و شکل سه را دقیقا ترسیم می کنید. بعد از این کار از هر طرف حدود یک سانتی متر به شکل مربع اضافی داریم که باید قیچی کنید. مثل شکل 4 که علامت قیچی هم گذاشتم. طبق شکل شماره 5 خط 1 سانتی و 2 سانتی را که اول کار کشیده بودید رو برش می دهید. بعد جاهایی که علامت دست گذاشتم در شکل شماره 6 به دست داخل تا می زنید. این کار را باید برای 4 طرف انجام بدهید. همان طوری که در شکل شماره 7 می بینید دو تا سوراخ را باید ایجاد کنید. این دو تا سوراخ برای چوب گردی است که قراره به عنوان قفل درب جعبه را ببنده. بستگی به قطر چوب دو قسمت روبرو را سوراخ می کنید. در شکل 8 یک مربع را می بیند که وسطش به شکل یک مربع کوچکتر سوراخه. همان طوری که در شکل جعبه در صفحه اصلی سایت دیدید، اون برای نگه داری گوشه ها هستش و چوب بالای اون قرار می گیره. هرچقدر مربع وسطی بزرگتر باشه، موقع بستن و جمع کردن جعبه مربع قفل پائین تر می یاد. بعد از انجام همه این مراحل 4 گوشه اصلی رو به طرف مرکز تا می زنیم خواهید دید که شکل هرمی ساراکو ایجاد میشه. امیدوارم لذت برده باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
لاله 7 اسفند 1393 ساعت 16:48

سلام. خیلی خوببود مرسی. فقط یک سوال مقوای زخیم مثل کارتن هم میشه استفاده کرد؟

سلام. بستگی به ضخامت کارتن داره. چون خیلی از اضلاع قراره که تا بشه و این جعبه در واقع از تا کردن مقوا شکل می گیره، باید مقوا یا کارتنی را انتخاب کنید که به راحتی تا بشه بدون اینکه حالت شکستی ایجاد بشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.